kesoplättar med kanel och kardemumma , gottigott!!

1-2 portioner, beroende på om du äter plättarna som egen rätt eller som tillbehör.

250 g keso
2 ägg
2 msk kokosflingor
kanel och kardemumma efter tycke och smak, jag var rätt generös för jag gillar den lite peppriga smaken som blir

Gör såhär:

Blanda ingredienserna och låt kokosflingorna svälla en stund. Smält ganska generöst med smör i en stekpanna och stek på medelvärme. Plättarna behöver rätt lång tid på första sidan innan de håller för vändning. Ha inte för bråttom, utan låt det ta tid. Smält nytt smör i pannan mellan varje omgång, smeten suger åt sig.

Jag tyckte dessa var godast ljumna eller kalla. Byter man ut kryddorna mot örtkryddor (t ex basilika och oregano) kan jag tänka mig att de blir godast varma istället.



De här plättarna är himmelskt goda ! Första intrycket, namnet, är inte det bästa. Men de är verkligen super!
Lätta att laga också, prova! :)

LENA

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0